وحدت عالم انسانی بهائیت و زلزله ترکیه و سوریه
در پی وقوع زلزله شدید در دو کشور ترکیه و سوریه، محفل ملی بهائیان ترکیه ۲۷ بهمن بیانیهای صادر کرد و از تشکیل کمیته اضطراری برای هماهنگی عملیات امدادرسانی خبر دارد که با ده روز تاخیر، ششم اسفند توسط کانالهای تلگرامی و سایر رسانههای رسمی و وابسته به تشکیلات بهائیت بازنشر شد.
همزمان با بازنشر این پیام که حاکی از اقدامات محافل و موسسات محلی مثل اسکندرون و نقاطی در استان هاتای است مقالهای از سایت آسو وابسته به بنیاد تسلیمی بهائی در انتقاد از حاکمیت ترکیه با عنوان “لرزهای که در جانمان است“ منتشر شد که مدعی شده دولت ترکیه به جای برنامهریزی مناسب برای امدادرسانی به زلزله زدگان بیشتر دنبال سودجویی تبلیغاتی و اقتصادی از حادثه است.
دیدگاه منفی نسبت به اکثر کشورهای اسلامی رویه ثابتی است که گردانندگان بهائیت دارند و از مشکلات در رویدادهای غمانگیز ممالک اسلامی برای تضعیف حکومتها سوءاستفاده می کنند حتی زمان وقوع زلزله خوی در ایران نیز شاهد چنین واکنشهایی بودیم.
این در حالی است که زمان وقوع بلایای طبیعی اکثر ملل خصومتهای سیاسی و اعتقادی را کنار می گذارند و علاوه بر ارسال کمکهای بشردوستانه نیروی انسانی نیز وارد میدان می کنند؛ اما در رویه یک بام و دو هوای تشکیلات بهائیت اثری از اتحاد دیده نمی شود بلکه وضعیت بهائیان ساکن در کشورهای حادثه دیده برایشان مهم است زیرا در روزهای ابتدایی اخبار حیرت آوری از اسکان و امدادرسانی توسط رسانههای بهائی مطرح شد اما در ادامه شاهد انتقادات تندی به حاکمیت ترکیه نسبت به نحوه امدادرسانی و سوء استفاده دولت از حادثه رخ داده بودیم.
آنها مدعی محبت به ابناء بشر و وحدت عالم انسانی هستند اما در بدترین شرایط ممکن که مسئولین کشورهای بحران زده مشغول رسیدگی و امدادرسانی هستند عملیات روانی ضد حکومتها را به راه می اندازند؛ حداقل در مورد ایران، ترکیه و سوریه مستندات آن موجود است.
رویای جامعه جهانی و صلحدوستی که در بیانیه ها و نقشه های تشکیلات بهائیت به عنوان مهمترین هدف تکرار می شود فقط جامعه جهانی تحت سیطره بهائیت را شامل می شود اما چون زمینه برقراری چنین حکومتی را در اختیار ندارند اسلام که اولین مخالف بهائیت شمرده می شود را هدف آماج تهمتها قرار می دهند و از آنجا که پس از سقوط حکومت پهلوی، تشکیلات این فرقه ضاله ضربه سختی را در سرزمین ایران متحمل شدند نظام و مردم ایران را در نوک پیکان انتقاد و تخریب قرار داده اند.
اگر در ادعای صلح دوستی صادق هستند چرا با تحریمهای ظالمانه که هزاران زن و کودک و پیر و جوان را در ایران، یمن، سوریه و عراق متضرر کرده ابراز موافقت و خوشحالی کردند و منادی وحدت و نجات نشدند.
با تمام نکاتی که مطرح شده به نظر میرسد واکنش های تشکیلات بهائیت به حوادث کشورهای اسلامی ناشی از کینه نسبت به اسلام و اقداماتی صرفا سیاسی است و برخلاف ادعا با وحدت و صلح هیچ تناسبی ندارد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.